Zorgbedrijf Antwerpen serveert 1.350 kg verse asperges

Op 16 mei 2018, over deze onderwerpen: Sociaal beleid

Persmededeling Stad Antwerpen

In de dienstencentra en woonzorgcentra van Zorgbedrijf Antwerpen staan ook dit jaar weer verse asperges op het menu. Liefst 1.350 kg asperges worden geschild, bereid en donderdag geserveerd.

Zorgbedrijf Antwerpen werkt in de dienstencentra en woonzorgcentra met wisselende menu’s die inspelen op het seizoensaanbod. Dat was een van de redenen dat de maaltijden vorig jaar bekroond zijn met een Gault&Millau Catering Award.

Nu staan er dus asperges op het menu. Donderdag serveert Zorgbedrijf Antwerpen asperges op z’n Vlaams. De asperges worden vers geleverd door de familie Van Aert-Koolen. Hun boerderij staat in Ossendrecht, vlakbij de Belgische grens en in de Brabantse Wal die bekendstaat voor het witte goud.

Voor de maaltijd van donderdag leverden ze 1.350 kg asperges, vers geschild, aan de chefs van Zorgbedrijf Antwerpen. Netto betekent dit 1.000 kg asperges die aan de senioren worden geserveerd in de dienstencentra en woonzorgcentra. Zij betalen 6,50 euro* voor een menu met tomatensoep met basilicum, asperges op z’n Vlaams met krielaardappelen en aardbeienmousse met koekje.

Ook op donderdag 7 juni serveert Zorgbedrijf Antwerpen asperges. Op het menu staan dan preisoep, verse zalmfilet met mousselinesaus en asperges of asperges met mousselinesaus en meesterlycke ham en gekookte fijne aardappelen. Het dessert is tiramisu met speculaas. Wie graag wil komen eten, kan uiterlijk de dag voordien voor 12 uur een maaltijd reserveren in het dienstencentrum in zijn buurt.

* Wie geen senior is of niet in Antwerpen woont, betaalt 9,60 euro voor een maaltijd.

Verantwoordelijke: Fons Duchateau, voorzitter Zorgbedrijf Antwerpen