Nieuwe speeltuinen voor honden

Op 3 april 2019, over deze onderwerpen: Groen, Dierenwelzijn

Uitreksel persmededeling Stad Antwerpen

Op vrijdag 5 april wandelt schepen voor dierenwelzijn Fons Duchateau samen met hondenliefhebbers en hun viervoeters langs vier van de acht nieuwe hondenspeeltuinen. De hele wandeling is 3 km.

De wandeling start om 14 uur aan hondenloopzone Luisbekelaar in Borgerhout en eindigt rond 17 uur aan hondenloopzone Het Prieel in Berchem. Daar heffen de deelnemers het glas op de nieuwe speeltuinen. De wandeling loopt langs de hondenloopzones Luisbekelaar (Borgerhout), Borsbeeksebrug - Rode Kruislaan (Berchem), Karel Coggestraat (Berchem) en Het Prieel (Berchem).

De eerste hondenspeeltuin werd in 2016 geopend. Met deze nieuwe speeltuinen telt Antwerpen nu 11 hondenspeeltuinen waar viervoeters en hun baasjes zich kunnen uitleven. In de speeltuinen staan speeltuigen zoals een brug, slalompaaltjes, een wip, tractorbanden, een klimpiramide en hordes.

De speeltuinen zijn een aanvulling op de 76 hondenloopzones waar honden zonder leiband mogen rondlopen en spelen. Op die manier wil het stadsbestuur de hondenloopzones kwaliteitsvoller en aantrekkelijker maken voor Antwerpse honden en hun baasjes.