Ontdek de meesters van morgen in het Jonge Artiesten Museum

Op 26 november 2015, over deze onderwerpen: Cultuur, Jeugd

Op zaterdag 28 november stellen de jonge artiesten van het JAM! hun werk tentoon in het oude politiekantoor van Berchem. Bezoekers kunnen die dag ook zelf proeven van kunst tijdens korte creatieve workshops. De expo is daarnaast ook te bezoeken op zondag 29 november en woensdag 2 december.

De afgelopen maanden gingen in Berchem meer dan driehonderd kinderen van 7 tot 14 jaar aan het werk rond hedendaagse Belgische kunstenaars in het JAM! (Jonge Artiesten Museum). Op zaterdag 28 november van 14 tot 17 uur openen ze hun eigen tentoonstelling met een vernissage in het oude politiekantoor, De Wittestraat 1 te Berchem. Bezoekers kunnen die dag ook zelf deelnemen aan creatieve kunstworkshops. Om 16 uur opent districtsvoorzitter Evi Van der Planken plechtig de tentoonstelling. Ook de pers is hierbij van harte welkom.

Ook op zondag 29 november kunnen bezoekers tussen 14 en 18 uur de expo vrij bezoeken. Op woensdag 2 december vindt van 17 tot 20 uur een slotfeest plaats, met een optreden van Henry W. Baker Combo. Wie de expo dan niet kan bezoeken, kan van 8 december 2015 tot en met 8 januari 2016 nog een selectie van de kunstenwerken bewonderen in bibliotheek De Poort.

Praktisch

Expo JAM!, Jonge Artiesten Museum

• 28/11, 29/11 en 02/12 in het oude politiekantoor, De Wittestraat 1, 2600 Berchem
  • 28/11 van 14 tot 17 uur: vernissage met workshops
  • 28/11 van 14 tot 18 uur
  • 02/12 van 17 tot 20 uur: slotfeest
  • van 08/12/2015 tot 08/01/2016: een selectie van de werken in bibliotheek De Poort, Willem Van Laarstraat 15-17, tijdens de reguliere openingsuren
  • gratis

JAM! Grote kunst gemaakt door kleine handen

JAM! is een project van de jeugddienst van Berchem, in samenwerking met Kras jeugdwerk Berchem, bib De Poort, De Vertellerij, het Middelheimmuseum en een aantal Berchemse lagere scholen.

Als voorbereiding voor deze expo organiseerde het JAM! acht intensieve workshops op zaterdagvoormiddag, een herfstworkshop in het Middelheimmuseum, workshops met Kras Jeugdwerk en kinderbib De Vertellerij en knutsellessen in een aantal Berchemse lagere scholen. Het werk van beeldende kunstenaars Guy Rombouts, Karen Vermeren en Nadia vormde daarbij het uitgangspunt voor fantasievolle eigen kunstwerken. Guy Rombouts is aanwezig op de vernissage op 28/11 en Karen Vermeren op het slotfeest op 02/12.

Verantwoordelijke: Evi Van der Planken, districtsvoorzitter