Minister Weyts investeert € 501 745 in de basisscholen Sint-Stanislas en het Hinkelpad

Op 3 februari 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 501 745 in Berchemse basisscholen. “Ook in moeilijke tijden blijven we investeren in onze schoolinfrastructuur. De nood aan extra capaciteit is groot”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Naast nieuwbouwprojecten renoveren we oude schoolgebouwen met het oog op duurzaamheid en ecologie, zodat deze gebouwen net als onze nieuwbouwprojecten voldoen in onder meer ventilatievoorziening.”, zegt Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Deze investeringsgolf komt ook Berchem ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 455 000 in het Sint-Stanislascollege om de capaciteit te vergroten en € 46 745 in Het Hinkelpad voor een fietsenstalling, een doorgang naar de speelplaats en een natuurspeelplaats.

“Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Weyts. “We zorgen ervoor dat onze leerlingen in een kwaliteitsvolle omgeving kunnen genieten van kwaliteitsvol onderwijs.”