Schepen Van Campenhout wil Wolvenberg behouden voor Berchemenaar

Op 24 november 2011

Enkele maanden geleden beslisten de diensten van minister van Financiën Reynders (MR) om het natuurpark Wolvenberg in Berchem te verkopen via een openbare bieding. Momenteel wordt het gebied beheerd door Natuurpunt. Naast Wolvenberg zijn er in dezelfde hoek van de stad nog het Villagaspark en het Leeuwerikpark.Voor het Villegaspark ligt zelfs een investeringsbudget klaar bij het district Berchem. Er bestaat echter onduidelijkheid over een mogelijke heraanleg omdat de beheersovereenkomst tussen de diensten van het ministerie van Financiën en de stad reeds in 2006 was verlopen. De stad Antwerpen ving bij de eerste verkoopronde van het domein Wolvenberg bot maar hoopt nu tijdens de tweede ronde wel de buit binnen te halen. Voor een nieuwbouwproject valt in elk geval niet te vrezen. Het domein is beschermd natuurgebied wat de aankoop voor bouwpromotoren minder aantrekkelijk maakt. N-VA schepen Ludo Van Campenhout heeft eerder al aangegeven dat er zeker geen bestemmingswijziging aan het domein gegeven zal worden indien het in handen valt van privéinvesteerders. Het ergste watvolgens de schepen kan gebeuren is dat, in geval een privé eigenaar eigenaar wordt van het domein Wolvenberg, deze het domein afsluit voor bezoekers.