Kinderen proeven van kunst in het Jonge Artiesten Museum (JAM)

Op 16 juli 2014

Vanaf 13 september kunnen kinderen van 7 tot 14 jaar elke zaterdag aan de slag in het JAM, het Jonge Artiesten Museum. Ze laten zich daar inspireren door hedendaagse Belgische kunstenaars. Geïnteresseerde kinderen en jongeren van 7 tot 14 jaar kunnen zich vanaf nu kandidaat stellen.

Dankzij JAM kunnen kinderen en jongeren van 7 tot 14 jaar twee maanden lang proeven van hedendaagse kunst. Het vertrekpunt zijn werken van hedendaagse Belgische kunstenaars als Tinka Pittoors, Brecht Evens en Koen Van Mechelen. De jonge artiesten worden gevoed om van die werken hun eigen interpretaties van te maken.

Deelnemers gaan vanaf 13 september zeven zaterdagochtenden aan de slag in twee groepen: van 7 tot 10 jaar en van 11 tot 14 jaar. Ze kunnen gratis meedoen maar moeten zich wel engageren om het hele traject af te werken. De workshops vinden plaats in de jeugddienst van Berchem, Lange Pastoorstraat 28.

Geïnteresseerde Berchemse scholen kunnen een handig educatief lespakket aanvragen zodat de leerkrachten zelf met hun klas aan de slag kunnen. Daarnaast trekt het JAM ook naar Kras Jeugdwerk.  Alle verschillende trajecten komen samen op 1 november, op de grote vernissage van het JAM in De Nieuwe Vrede.

Inschrijvingen
De inschrijvingen voor de workshops op zaterdag zijn open. Wie wil deelnemen, mailt zijn naam, contactgegevens en leeftijd naar jeugddienst.berchem [at] stad.antwerpen.be
Meer informatie krijgen ouders online of bij de jeugddienst, Lange Pastoorstraat 28, tel. 03 239 14 86.

Het JAM is een project van de jeugddienst van Berchem, in samenwerking met Kras jeugdwerk Berchem, bib De Poort, een aantal Berchemse lagere scholen en De Nieuwe Vrede.

Verantwoordelijke districtsschepen: Evi Van der Planken, districtsvoorzitter.