Karmelietenstraat wordt groener

Op 20 oktober 2014

Het district Berchem wil zijn bewoners aanmoedigen om hun omgeving te vergroenen. In de Karmelietenstraat, die volgens de planning in 2015-2016 heraangelegd wordt, vond er daarom een bijzondere actie plaats. Afgelopen weekend kregen bewoners die hun voortuin meer groen willen geven een gratis plant. Pakketjes met bloembollen waren er voor wie al een groene voortuin heeft.

Op zaterdag 18 oktober trok het district Berchem samen met de groendienst naar de Karmelietenstraat. Bedoeling was om buurtbewoners te overtuigen van meer groen in hun straat, die eind 2015 en in 2016 heraangelegd wordt. Iedereen die zijn voortuin groen wou geven, kreeg van de groendienst een gratis plant. Wie al een groene voortuin had, kreeg een pakketje bloembollen.
Vooral de hortensia bleek in de Karmelietenstraat een populaire plant.

Heraanleg

De heraanleg van de Karmelietenstraat staat gepland voor 2015-2016. Bij die heraanleg worden de voetpaden, parkeerstroken en het wegdek aangepakt. De huidige kasseien worden vervangen door asfalt en er komen verkeersplateaus in de straat. Tussen de parkeerstrook en het voetpad komt een groenstrook met bomen.

Verantwoordelijken:

Evi Van der Planken, districtsvoorzitter, tel.  0477 66 24 98, evi.vanderplanken [at] stad.antwerpen.be ()

Bruno De Saegher, districtsschepen voor publiek domein, tel. 0477 38 12 04, bruno.desaegher [at] stad.antwerpen.be ()