District stelt heraanleg Guldenvliesstraat voor aan buurt

Op 25 november 2014

Het district heeft de projectdefinitie voor de heraanleg van de Guldenvliesstraat rond. Afgelopen weekend konden de bewoners uit de straat het gesprek over de heraanleg aangaan. Daarnaast werden ook het moestuinproject en de fotomuur op de spoorwegbrug aan de buurt voorgesteld.

De Guldenvliesstraat is een belangrijke woonstraat en verkeersas. Het districtscollege van Berchem heeft van bij het begin van de nieuwe bestuursperiode prioriteit gegeven aan de heraanleg van die straat. Het district doet dat in samenwerking met Riolink en De Lijn, belangrijke partners die elk een deel van de werken voor hun rekening nemen.

Afgelopen weekend ging het district met de buurtbewoners in dialoog over de projectdefinitie van de Guldenvliesstraat. Daarin staan de krijtlijnen van de heraanleg uitgetekend. Daarna start de ontwerpfase en vervolgens de heraanleg zelf.

Moestuinen op onbebouwd terrein

Buurtcentrum Posthof vzw installeert sinds 2013 buurtmoestuinen op verrassende plekken in Berchem. Mensen uit de stad krijgen zo de kans om hun eigen groenten te telen. Het district Berchem stelt een deel van het onbebouwde terrein in de Guldenvliesstraat de komende twee jaar ter beschikking voor dit moestuinproject. De grijze muur naast de spoorweg werd opgefleurd met oude foto's van Berchem.

Verantwoordelijke: Bruno De Saegher, schepen voor mobiliteit, publiek domein en verkeersveiligheid.