Ambassadeurs tonen nieuwe inwoners de niet te missen plekken in het district

Op 13 september 2013

Het district wil nieuwe inwoners graag welkom heten met het boekje ‘Beleef Berchem’.

Op 1 januari 2013 telde Berchem 42 557 inwoners. Het district wil nieuwe inwoners vanaf nu welkom heten en wegwijs maken via het boekje ‘Beleef Berchem’.

In ‘Beleef Berchem’ nemen zeven ambassadeurs uit zeven Berchemse buurten de nieuwe inwoners mee naar hun favoriete plekjes. Zij wonen er en weten dus als de beste waar het goed is. Van de beste broodjes tot de leukste terrassen, van de tofste plekjes voor kinderen tot de culturele hotspots: hun keuze geeft een persoonlijke blik op het leven in Berchem. Daarnaast is er ook aandacht voor de geschiedenis van Berchem en ontdekken nieuwe inwoners het gevarieerde aanbod aan culturele, sportieve, jeugdige en groene initiatieven in het district.

Binnenkort krijgen inwoners het boekje mee als ze hun adreswijziging doorgeven.

Eerste exemplaren
Op zaterdag 14 september, tijdens het evenement ‘Frans vraagt ten dans’ worden de eerste belevingsgidsen overhandigd. Inwoners die het afgelopen jaar in Berchem zijn komen wonen, kregen de afgelopen weken een uitnodiging in de bus. Op ‘Frans vraagt ten dans’ krijgen ze een exclusieve Berchemse fietstas met daarin naast de gids ‘Beleef Berchem’ onder andere een cadeaubon voor het cultuurcentrum, vuilniszakken en meer info over diensten als het Woonkantoor, Opsinjoren, Zaalzoeker of fietsgraveren.

Meer info over ‘Frans vraagt ten dans’ staat in het eerder verschenen persbericht (in bijlage).

Verantwoordelijke: districtsvoorzitter Evi Van der Planken