'Gitschotel Popt' zorgt voor creative boost

Op 19 september 2017

Van 23 september tot 25 november slaan de districten Berchem en Borgerhout en de buurtbewoners de handen in elkaar tijdens 'Gitschotel Popt'. Tijdens het event laten 11 creatieve ondernemers en 27 verrassende vitrines de Gitschotellei bruisen van creativiteit.

'Gitschotel Popt' loopt van 23 september tot 25 november, elke donderdag, vrijdag en zaterdag. Voor het initiatief openen 2 pop-upwinkels hun deuren in de Gitschotellei en worden er verschillende winkeletalages origineel aangekleed. In de pop-ups is er een ruim assortiment: van juwelen tot postkaarten en van cupcakes over collages en yoga tot ‘quality time in a box’ voor ouder en kind. Langs de speciaal ingerichte etalages loopt er bovendien een zoekwedstrijd. De startdag, zaterdag 23 september, valt samen met de braderij op de Gitschotellei. Dan is er heel wat extra animatie (signerende stripauteurs, workshops dans, graffiti en percussie en optredens).

Persuitnodiging

De pers is welkom op de officiële voorstelling op donderdag 21 september om 18 uur in de pop-up Pand 250, Gitschotellei 250.

• 18.00 uur: voorstelling van de pop-up Pand 250 en toespraak door Luc Moerkerke, Borgerhouts districtsschepen voor middenstand
  • 18.15 uur: wandeling langs het vitrineproject in de Gitschotellei
  • 18.30 uur: voorstelling van de pop-up Pand 82 en toespraak door Evi Van der Planken, Berchems districtsvoorzitter

De pop-ups en creatieve ondernemers

De eerste pop-up, Pand 82, wordt bemand door Billie, Juan en Jill van Collectief Smitten: 3 ontwerpers met elk een eigen passie binnen de wereld van juweelkunst. Zij bieden een combinatie aan van expo, galerie en workshops. Verder verkoopt Lies van Driel er ook collages.

In de tweede pop-up, Pand 250, bieden 8 creatieve ondernemers hun producten of workshops aan:

• Hart en Ziel verkoopt speciale kamerplanten.
  • The Patch Club ontwerpt orginele patches en totebags
  • Recycledij tovert bijzondere kinderkledij, kersenpitkussens en andere gadgets uit oud textiel.
  • Koekenbak verkoopt koekjes, taarten en cupcakes.
  • Ook hier verkoopt Lies Van Driel haar collages.
  • Mini et Moi verkoopt ‘quality time in a box’ voor ouder en kind.
  • Bij Santé volgt men op vrijdag yoga light of boekt men een shiatsu-sessie.
  • Bij Niet Nu Laura kan men terecht voor leuke postkaarten, T-shirts en pins.

Vitrinewedstrijd

In 27 vitrines vinden bezoekers creaties van enthousiaste buurtbewoners, met medewerking van de lokale handelaars. Geïnteresseerden kunnen deelnemen aan een zoekwedstrijd langs de verschillende etalages en maken zo kans op een mooie prijs. Meer info en het deelnameformulier is te vinden in de deelnemende winkels. Het overzicht van de deelnemende zaken vindt u op www.berchem.be/gitschotelpopt of www.borgerhout.be/gitschotelpopt

Braderij

Het nieuwe team van de Handelaarsvereniging Gitschotellei zet in op een zo aangenaam mogelijke winkelstraat. Tijdens de braderij op zaterdag 23 september zorgen handelaars en creatieve bewoners voor een leuke start van ‘Gitschotel Popt’. Samen organiseren ze een hele resem activiteiten, zoals signerende stripauteurs, workshops dans, graffiti en percussie en ook een optreden van de Deurnese dansgroep Easy Moving en Papa Mojito. Meer informatie staat op de Facebook-pagina.

Praktisch

De pop-ups zijn geopend op donderdag, vrijdag en zaterdag, telkens van 11 tot 18 uur. De websites www.berchem.be/gitschotelpopt of www.borgerhout.be/gitschotelpopt tonen gedurende de hele periode een overzicht van het aanbod en de workshops.