Start werken kruispunt Uitbreidingstraat en Willem Van Laarstraat

Op 8 juli 2015

Op donderdag 9 juli starten de werken aan het kruispunt van de Uitbreidingstraat en de Willem Van Laarstraat in Berchem die in principe duren tot half augustus.

Het district Berchem wil de verkeersveiligheid verbeteren door het kruispunt te versmallen. De fietspaden worden aangepakt zodat ze beter aansluiten op de rijweg. Voor het appartementsgebouw op de hoek (huisnummer 262) komt een pleintje met meer groen. Het verhoogde kruispunt past in de handhaving van de zone 30 in de wijk.

De werken duren ongeveer tot half augustus. Eerst werkt de aannemer aan het kruispunt en daarna aan het pleintje. Tijdens de werken kan er geen auto- of vrachtverkeer over het kruispunt. De omliggende straten en de inritten van bewoners blijven wel bereikbaar. De Willem Van Laarstraat wordt gedurende de werken tijdelijk tweerichtingsverkeer. De omleiding wordt ter plaatse met verkeerssignalisatie aangegeven.

Tijdens de werken worden volgende haltes van buslijn 32 van De Lijn niet bediend: Van Marsenillestraat, Meibloemstraat, De Villegasstraat en Sint-Willibrordus. Er komen twee tijdelijke haltes op de binnensingel: één op 30m voor het postgebouw en één op 15m voorbij de voetgangers- en fietsersbrug (Berchembrug).

Meer info staat op www.berchem.be onder ‘openbare werken’.

Verantwoordelijken: Bruno De Saegher, districtsschepen voor publiek domein, - Evi Van der Planken, districtsvoorzitter,