Singel krijgt kleur dankzij kunstige nutskast

Op 10 maart 2015

Op vraag van het district gaf straatartiest Joachim Lambrechts een grote grijze nutskast langs de Singel in Berchem een frisse kleurrijke make-over.

De nutskast op de Singel, ter hoogte van de Uitbreidingsstraat 268, was besmeurd door graffititags. Het district Berchem vroeg straatkunstenaar Joachim Lambrechts om ze te tooien met een passend ontwerp. In het verleden is al gebleken dat nutskasten die verfraaid werden, door taggers met rust gelaten worden.

Voor deze opdracht haalde Joachim Lambrechts zijn inspiratie bij het nabijgelegen fietspad en de talloze pendelaars die hier dagelijks gebruik van maken. Het grafische en spontane design toont zijn kenmerkende figuren die hij voor deze gelegenheid met de fiets laat rijden.

Over de kunstenaar

Joachim Lambrechts schildert en tekent naar eigen zeggen al zo lang hij zich kan herinneren. Begin 2001 kwam hij in aanraking met graffiti en street art. In de jaren die daarop volgden, ging hij op zoek naar een eigen stijl. Hij laat zich inspireren door de kunst van de straat, zijn frustraties en kinderlijke spontaneïteit.  Het materiaal dat hij gebruikt, is even divers als de ondergronden waarop hij schildert: van canvassen die hij zelf maakt tot grote muren en nu deze nutskast aan de Singel in Berchem.

Verantwoordelijke districtsschepen: Cindy Van Paesschen, districtsschepen voor cultuur