Louis Cloots wereldkampioen ju-jitsu in de gewichtsklasse -60kg

Op 27 november 2013

Drie weken na het behalen van goud op het Europees kampioenschap werd Louis Cloots wereldkampioen ju-jitsu in de gewichtsklasse -60kg. Louis is de 17-jarige zoon van Jan Cloots, N-VA bestuurslid in Berchem en bekend bakker op de Gitschotellei. Na zijn openingszege tegen Ruslan Malev uit Rusland mocht Louis kampen tegen Michael Haschbeyer uit Oostenrijk, vervolgens won Louis van de Nederlander Nino Rietbroek en in de halve finale werd de Deen Jepp Tellud verslagen. In een bloedstollende finale won Louis van de Italiaan Vittorio Marivo en mocht hij in Boekarest de gouden medaille in ontvangst nemen. Louis heeft al veel belangrijke tornooien op zijn naam kunnen schrijven. Twee jaar geleden werd hij vice-wereldkampioen in de klasse U-18. Louis is zeer gedreven atleet die mede door de steun van zijn ouders de hoogste podiumplaats kon beklimmen. Ongetwijfeld gaan wij in de toekomst nog veel meer van dit aanstormend talent horen.
Van harte proficiat namens N-VA Berchem!