Jonge advocate trekt N-VA-lijst Berchem

Op 24 juni 2012

Op de tweede plaats prijkt de naam van Bruno De Saegher, een ondernemer uit Oud-Berchem en al jaren lid van het plaatselijke N-VA-bestuur. De derde positie wordt ingenomen door Cindy Van Paesschen, een ondernemersvrouw uit De Veldekens, die sinds 2010 bestuurslid is voor N-VA Berchem, en zich recent nog liet opmerken door zich te kanten tegen de publieke barbecue in het Brilschanspark.

Maar het is de onervaren 33-jarige Evi Van der Planken van de Pulhofwijk die de lijst zal trekken. Ze heeft een eigen advocatenkantoor en is de vrouw van Rob Van de Velde, de fractiesecretaris in de Kamer voor de N-VA en voormalig Antwerps kamerlid voor LDD. “Ik mag dan geen politieke ervaring hebben, ik ben enorm geïnteresseerd in politiek. Samen met mijn ervaring als advocate en gesteund door een sterk team met veel politieke ervaring willen we het district efficiënt en daadkrachtig besturen”, licht Evi Van der Planken toe.

“We hebben dan ook een tienpuntenplan opgesteld met als rode draad het wonen-werken-winkelen in Berchem aantrekkelijker maken. Door de wijken te verbinden wordt het district één virtueel shoppingcenter. Een sleutelrol is hierbij weggelegd voor de stationswijk, door de creatie van een werk- en parkeerzone op de locatie Post X met rechtstreekse toegang van op de Ring, die we op die plek willen overkappen.”

Ook het creëren van een Berchems fietsnetwerk, een vervoerservice voor senioren om ’s avonds veilig en vlot culturele centra te bereiken en de aanwezigheid van politie op de districtsraad voor betere afstemming van het veiligheidsbeleid met de stad Antwerpen zijn opvallende programmapunten van de partij. “Het is duidelijk dat we willen besturen in Berchem”, besluit de lijsttrekster, die ook in Berchem het succes van Bart De Wever wil doortrekken. “We kunnen niet ontkennen dat het invloed zal hebben op de resultaten in het district. Maar vooral door het feit dat de mensen niet tevreden zijn met bepaalde beslissingen van het huidige bestuur en dingen in de strot worden geduwd, willen wij een nieuw bestuur, waarin het lokale voorop staat.”

De Berchemse N-VA-lijst wordt geduwd door de ervaren Ilse Jacques, die ook in de districtsraad zetelt voor de partij.

jonge advocate trekt n va lijst berchem