CD&V en N-VA dingen samen naar de gunsten van de Berchemse kiezer.

Op 24 januari 2006

"In Berchem was de kartelvorming tussen CD&V en N-VA snel geklonken. Over de plaatsen op de lijst en de krachtlijnen van het programma werd quasi onmiddellijk een akkoord bereikt", zegt lijsttrekker Thiessen (CD&V). "De N-VA heeft een grote appreciatie voor het gevoerde beleid van de CD&V in Berchem. Schepen Thiessen mag terecht trots zijn op de sterke seniorenwerking in ons district. Ook op het vlak van verkeer en communicatie heeft hij puik werk geleverd", aldus lijstduwer Bart De Wever (N-VA).

De tweede plaats op de lijst wordt ingenomen door Ilse Jacques, afdelingsvoorzitter van de N-VA Berchem. Jo Libens, CD&V-fractievoorzitter in de Berchemse dis-trictsraad, vervolledigt de top drie. De plaatsen vier en vijf komen toe aan respectievelijk Nathalie Imre, CD&V-districtsraadslid en Fons Duchateau, secretaris en drijvende kracht van de N-VA Berchem. Opvallend is ook de zevende plaats van Bruno Vanvolsem op de kartellijst. Vanvolsem is voorzitter van het Berchemse bedrijvenforum en was tot voor kort bestuurslid van de VLD. "De VLD heeft nauwelijks iets gedaan voor de economie en de middenstand in ons district. Ook op nationaal vlak maken de liberalen er een potje van. Dat verklaart mijn overstap", zegt Vanvolsem.

CD&V en N-VA zijn overtuigd van een goede verkiezingsuitslag. "Deze verkiezingen geven mij een goed gevoel. De campagne kan niet snel genoegd starten", besluit Bart De Wever.