Bart De Wever duwt kartellijst CD&V/N-VA

Op 21 januari 2006

Districtsschepen Luc Thiessen (CD&V) zal de lijst trekken. Op de volledige kandidatenlijst zal het ritsprincipe (afwisselend man/vrouw) worden toegepast. De lijst is nog niet volledig samengesteld, maar vast staat dat de N-VA vier van de 23 plaatsen krijgt.

Luc Thiessen werkte in de afgelopen legislatuur de seniorenwerking in het district uit en zorgde voor de communicatie via wijk- en infovergaderingen. Tweede op de lijst is Ilse Jacques, de voorzitster van de plaatselijke N-VA-afdeling. Zij staat aan het hoofd van de sociale dienst van het Middelheimziekenhuis. CD&V-fractievoorzitter Jo Libens staat op de derde en districtsraadslid Nathalie Imre (CD&V) op de vierde plaats. De vijfde op de lijst is Fons Duchateau, nationaal partijhoofdkwartier van de N-VA in Brussel.

Bart De Wever woont al sinds zijn achttiende in de Berchemse wijk Groenenhoek en heeft er zich geëngageerd in het buurtcomité. Hij zette er ook zijn eerste politieke stappen, als districtsraadslid. (belga)